Koupě ojetého vozu bez rizika? Detailní pohled na službu, která vám ušetří starosti i peníze!

Škoda Karoq interier

Autor: Kutilmarket.cz

KutilMarket.cz je internetový specialista pro oblast stavebního vybavení, nářadí pro kutily i profesionály, s vybavením pro zahrady i sortimentem pro úklid a čištění. Tomuto oboru se věnujeme již několik let a v magazínu jsou rady pro širokou oblast kutilství a stavebních postupů kde předáváme naše zkušenosti.

1. 3. 2025

Nákup ojetého automobilu může být minovým polem plným nejistot a potenciálních problémů. Jak si být jistý, že vámi vybraný vůz nemá skryté vady, které by se mohly brzy proměnit v nákladné opravy? Právě zde vstupuje do hry služba asistovaná kontrola s odborníkem, který si klade za cíl poskytnout kupujícím maximální jistotu a transparentnost.

Co přesně je služba asistovaná kontrola vozu?

Existují firmy či jednotlivci, kteří se specializují na poskytování komplexní a profesionální asistence při nákupu ojetých vozidel v České republice a případně i v zahraničí. Cílem služby je ochránit zákazníky před koupí problematického vozu a pomoci jim učinit informované rozhodnutí. Služba je navržena tak, aby byla dostupná a užitečná pro každého, bez ohledu na jeho technické znalosti.

Klíčové prvky kontroly

Každá kontrola provedená technikem zahrnuje více bodů, které systematicky prověřují technický i vizuální stav vozidla. Mezi nejdůležitější aspekty patří:

  • Kontrola karoserie a laku: Důkladné měření tloušťky laku na minimálně 13 bodech karoserie odhalí případné přelakování, tmelení či stopy po opravách po nehodě.
  • Motor a převodovka: Posouzení stavu motoru, převodovky, kontrola úniků provozních kapalin, stavu rozvodů a dalších klíčových komponent.
  • Počítačová diagnostika: Načtení paměti závad řídicích jednotek vozidla pro odhalení skrytých elektronických problémů.
  • Podvozek a brzdy: Kontrola stavu náprav, tlumičů, brzdového systému (kotouče, destičky), výfukového systému a případné koroze.
  • Kola a pneumatiky: Posouzení stavu pneumatik včetně hloubky dezénu a stavu disků.
  • Interiér a elektronika: Prověření funkčnosti všech prvků výbavy, klimatizace, elektronických systémů, a posouzení míry opotřebení interiéru.
  • Testovací jízda: Praktické ověření jízdních vlastností vozu, chování motoru, převodovky, brzd a podvozku v reálném provozu.
  • Kontrola dokumentace: Ověření servisní historie a dalších dostupných dokumentů k vozidlu.

Jak probíhá proces kontroly?

Proces využití služby je navržen pro maximální pohodlí klienta:

  1. Objednávka: Zákazník si jednoduše objedná kontrolu online nejčastěji prostřednictvím webových stránek, kde specifikuje vozidlo a jeho lokalitu. Možná je i expresní kontrola.
  2. Konzultace a domluva: Technik kontaktuje zákazníka, probere detaily a domluví si přesný termín kontroly.
  3. Fyzická kontrola: Zkušený technik přijede na místo (k prodejci, do autobazaru, k soukromé osobě) a provede detailní prohlídku vozu. Zákazník může být kontrole přítomen, ale není to podmínkou.
  4. Vyjednávání ceny: Pokud jsou nalezeny závady, technik může pomoci s argumentací pro snížení kupní ceny vozidla.
  5. Detailní report: Po kontrole může zákazník obdržet na e-mail podrobný online report, který obsahuje fotografie, komentované video, popis všech zjištěných skutečností, zhodnocení stavu a doporučení technika.

Nahlédnutí do praxe: Prověření Škoda Karoq profesinálním technikem

Abychom si lépe představili, jak taková funguje v praxi, pojďme se podívat na scénář kontroly populárního ojetého vozu Škoda Karoq. Uvažoval jsem o koupi staršího modelu s nájezdem 95 000 km od autobazaru. Popíšeme, co konkrétně technik zjistil za problémy.

První krok: Důkladné měření tloušťky laku

Technik zahajuje kontrolu pečlivým vizuálním posouzením karoserie a následně přistupuje k měření tloušťky laku pomocí profesionálního přístroje. Na jednom místě, zejména na zadních dveřích, naměří hodnoty výrazně vyšší než na zbytku karoserie. To signalizuje, že tyto části byly pravděpodobně v minulosti opravovány a přelakovány, což může být důsledkem dopravní nehody.

Měřič tloušťky laku
Měřič tloušťky laku

Technik na tento problém okamžitě upozorňuje, protože v dokumentech od autobazaru toto poškození bylo zamlčeno. Až po našem upozornění jako zázrakem našli dokument, kde to bylo zaznamenáno.

Pozůstatek lakování Škoda Karoq
Pozůstatky lakování na Škodě Karoq

Je to tedy první problém, který bych se jako lajk nedozvěděl.

Podobný článek:  Topný infrapanel je vhodný pro alergiky a zlepšuje celkové podmínky vzduchu v domácnosti

Odhalení nezvaného hosta – kuny

Při kontrole motorového prostoru si technik všímá nejen stavu samotného motoru, ale i drobných detailů. Objeví poškozenou izolaci motoru a poškození na několika kabelech. Toto jsou typické známky přítomnosti kuny, která si v motorovém prostoru mohla udělat útočiště. Takové poškození, ač na první pohled nenápadné, může vést k vážným problémům s elektroinstalací, zkratům nebo dokonce k poruše řídicí jednotky. Technik doporučuje důkladnou kontrolu a případnou výměnu poškozených kabelů, aby se předešlo budoucím komplikacím.

Problém kuna v motoru - Škoda Karoq
Problém kuna v motoru – Škoda Karoq

Na zvedáku: Co se děje pod autem, často rozhoduje o koupi

Po dokončení kontroly motoru a karoserie technik přistupuje k jedné z nejdůležitějších částí celého procesu – zvednutí vozidla na zvedáku a prohlídce spodních partií. U vozu Škoda Karoq se díky tomu daří odhalit několik klíčových detailů, které by při běžném pohledu zůstaly skryté.

Škoda Karoq na zvedáku
Škoda Karoq na zvedáku

Technik systematicky kontroluje stav výfukového systému, náprav, tlumičů, brzdových vedení, palivových a brzdových potrubí a všech gumových komponent. Zvláštní pozornost věnuje také ochraně podvozku a možným stopám po neodborné opravě či poškození po najetí na překážku. Díky zvedáku má technik dokonalý přístup ke všem kritickým bodům, jejichž stav může mít zásadní vliv na bezpečnost a další provozní náklady. Naštěstí jsme zásadní poškození nenašli.

Další potenciální nálezy aneb co všechno může technik odhalit

Během komplexní prohlídky Škody Karoq technik identifikuje i další nedostatky:

  • Opotřebené brzdové destičky: Přední brzdové destičky jsou na hranici životnosti a vyžadují brzkou výměnu.
  • Pneumatiky: Jsou staršího data, ale jednu sezónu ještě v pořádku zvládnou. To tedy znamená brzkou výměnu.
  • Diagnostika: Počítačová diagnostika naštěstí nic neodhalila.
  • Interiér: Klimatizace vykazuje slabší účinnost a je cítit mírný zápach, což naznačuje potřebu dezinfekce a doplnění chladiva.
  • Elektronika: Zjistilo se nefunkční tlačítko pro otevírání kufru z interiéru. To znamená, že bude nutná oprava v servisu.

Díky těmto zjištěním jsem získal jasný přehled o skutečném stavu vozidla a o potenciálních investicích. Technik také poskytl odhad nákladů na opravu zjištěných závad a pomůže s argumenty pro vyjednání slevy z původní ceny vozu.

Poslední krok: Vyjednávání ceny na základě faktů

Po dokončení fyzické kontroly vozidla přechází technik k zásadní části, která může zákazníkovi ušetřit nemalé peníze – komunikaci s prodejcem. V případě zmiňované Škody technik seznámí pracovníka autobazaru se zjištěnými závadami: opotřebené brzdové destičky, slabší klimatizace, stav pneumatik a poškození od kuny. Díky věcnému vyhodnocení závad a argumentaci podložené fakty má technik dostatečné podklady k tomu, aby jednal o úpravě ceny. Po krátkém jednání s vedoucím autobazaru dochází ke snížení původní ceny vozu o 12 000 Kč. Takže díky technikovi získávám nejen reálný obraz o stavu vozidla, ale i hmatatelnou finanční výhodu, která pokrývá část předpokládaných nákladů na opravu i zaplacení technika. A následná koupě auta je již na každém z vás.

Podobný článek:  Jak udržovat čistou digestoř?

TIP: Nejvíce vám při vyjednávání ceny pomůžou nalezené problémy, které autobazar nemá zdokumentované.


Přehled běžně odhalovaných závad a jejich význam

Následující tabulka shrnuje některé typické závady, které mohou technici během kontroly ojetého vozidla odhalit, spolu s jejich možnými příznaky a důsledky pro nového majitele.

Potenciální závadaMožné příznakyDůsledky a rizika
Opravy po nehodě / PřelakováníNestejnoměrná tloušťka laku, rozdílné odstíny, stopy tmelu, špatné slícování dílůSnížená hodnota vozu, možná narušená geometrie, skrytá koroze, bezpečnostní rizika
Poškození od kuny/hlodavcůPřekousané kabely, poškozená izolace, zápach v motorovém prostoru, chybové hláškyPoruchy elektroinstalace, nefunkčnost systémů, riziko zkratu nebo požáru, únik kapalin
Opotřebené brzdyPískání při brzdění, vibrace do volantu/pedálu, snížený brzdný účinek, dlouhá dráhaNutnost brzké a nákladné výměny, snížená bezpečnost provozu
Problémy s motoremNepravidelný chod, ztráta výkonu, zvýšená kouřivost, neobvyklé zvuky, úniky olejePotenciálně velmi nákladné opravy, snížená životnost motoru, vyšší spotřeba
Závady na podvozkuKlepání, bouchání, vibrace, plavání vozu, nerovnoměrné opotřebení pneumatikZhoršené jízdní vlastnosti, snížený komfort, nákladné opravy (tlumiče, čepy, ložiska)
Problémy s převodovkouObtížné řazení, prokluzování (u automatu), trhavé rozjezdy, hluk z převodovkyExtrémně nákladné opravy nebo nutnost výměny celé převodovky
KorozeViditelná rez na karoserii, podvozku, nosných částech, výfukovém systémuStrukturální oslabení vozidla, snížená bezpečnost a životnost, nákladné klempířské práce
Chyby v elektroniceNefunkční asistenty, chybové kontrolky na palubní desce, problémy s komfortními funkcemiDiagnosticky náročné a drahé opravy, omezení funkčnosti vozidla

Proč se vyplatí profesiální tecnik při koupi auta?

Přizvat si ke koupi ojetého vozu zkušeného technika se vyplatí především proto, že dokáže odhalit skryté závady, které by laik snadno přehlédl. Zkontroluje technický stav vozu, provede diagnostiku, odhalí známky oprav po nehodách a upozorní na budoucí investice. Díky tomu má kupující jistotu, že nekupuje „zajíce v pytli“, a může navíc získat podklady pro vyjednání lepší ceny. Jednorázová investice do kontroly tak často ušetří desítky tisíc korun a spoustu starostí.

Jakou službu použít?

Automato.cz se specializuje na poskytování komplexní a profesionální asistence při nákupu ojetých vozidel v České republice a na Slovensku. Cílem služby je ochránit zákazníky před koupí problematického vozu a pomoci jim učinit informované rozhodnutí. Služba je navržena tak, aby byla dostupná a užitečná pro každého, bez ohledu na jeho technické znalosti. To dokazuje i více než 1 000 kladných recenzí.

Hlavní přednosti služby Automato.cz

  • Komplexní prověření: Více než 170 detailních kontrolních bodů pokrývajících všechny klíčové aspekty vozidla, od motoru po elektroniku.
  • Odhalení skrytých problémů: Profesionální technici dokáží identifikovat stopy po nehodách, manipulaci s tachometrem či poškození způsobené například kunami.
  • Jistota a úspora: Služba zahrnuje pomoc při vyjednávání ceny a 30denní záruku Automato Car Protect zdarma, což může vést k výrazným finančním úsporám a klidu po koupi.

Jak rychle může být kontrola provedena?

Automato.cz nabízí standardní termíny, ale i expresní kontrolu, často do 24 hodin od objednání, za příplatek. Snaží se maximálně přizpůsobit časovým možnostem klienta.

Musím být u kontroly osobně přítomen?

Vaše přítomnost není nutná. Technik může provést kontrolu samostatně. Následně obdržíte detailní online report s fotografiemi, videem a kompletním popisem zjištěných skutečností. Technik vám také vše vysvětlí telefonicky.

Co se stane, když se auto prodá dříve, než proběhne kontrola?

Pokud se vámi vybraný vůz prodá před plánovanou kontrolou, Automato.cz vám umožní bezplatně převést objednávku na jiné vozidlo.

Je možné asistovanou zkontrolovat motocykl?

S asistovanou kontrolou je možné bezpečně prověřit nejen osobní auta, ale i motocykly.


Celkově lze říci, že pokud zvažujete koupi ojetého vozu a chcete minimalizovat rizika, ušetřit čas, peníze a především nervy, je služba asistované kontroly od Automato.cz vysoce doporučitelnou investicí. Poskytuje nejen klid na duši, ale také reálnou šanci vyhnout se „kasičce na peníze“ a pořídit si vůz, který bude spolehlivě sloužit.

montáž sádrokartonu na stropy svépomocí

Jak jsem zvládl montáž sádrokartonu na strop svépomocí?

jak odstranit řasy z fasády domu

Řasy na fasádě? Takto jsem se jich zbavil! Tipy z praxe, které opravdu fungují

pokoj se stropem sloní kost

Jakou vybrat barvu na strop? Zkušenosti, které jsem získal jsou k nezaplacení

kotevní patky pod pergolu

Patky na pergolu, jak správně vybrat, usadit a betonovat základ pro vaši stavbu